شماره ركورد كنفرانس
3710
عنوان مقاله
استفاده از انرژي ذخيره شده در فلايويل با يك موتور-ژنراتور در شبكه هاي فركانس بالا
پديدآورندگان
قاسمي مهدي Ghasemi.mehdi@Gmail.com دانشگاه شيراز , فرجاه ابراهيم دانشگاه شيراز
تعداد صفحه
7
كليدواژه
فلايويل , شبكه فركانس بالا , سيستم ذخيره انرژي , مديريت انرژي
سال انتشار
1395
عنوان كنفرانس
پنجمين كنفرانس ملي انرژي تجديد پذير و توليد پراكنده ايران
زبان مدرك
فارسي
چكيده فارسي
امروزه با توسعه منابع انرژي تجديدپذير و ريزشبكه ها ، سيستم هاي ذخيره انرژي به منظور افزايش انعطاف پذيري ، كنترل توليد ناپيوسته و بعنوان پشتيبان شبكه هاي الكتريكي مورد توجه قرار گرفته اند. اين سيستم ها ارتباط بين بخش توليد و مصرف را برقرار و با مزاياي اقتصادي خود، نقش كليدي در جذاب تر شدن استفاده از انرژي هاي تجديدپذير ايفا مي نمايند. از سوي ديگر پيشرفت هاي اخير در نيمه هادي ها و الكترونيك قدرت همراه با رشد نياز به چگالي توان بالا، قابليت اطمينان بيشتر، حجم و وزن كمتر تجهيزات الكتريكي، انگيزه را براي استفاده از شبكه هاي فركانس بالا افزايش داده است.در اين مقاله، سيستم ذخيره انرژي در فلايويل طراحي و براي شبكه فركانس بالا كه در وضعيت عادي توسط مبدل فركانسي از شبكه Hz50 تغذيه مي گردد بكار رفته و نتايج شبيه سازي آن در سيمولينك نرم افزار متلب ارائه شده است. سيستم (كنترل) مديريت انرژي در وضعيت عادي، انرژي را از شبكه دريافت و در فلايويل ذخيره مي نمايد. به هنگام ايجاد اعوجاج، اتصالي و يا افت ولتاژ در شبكه، انرژي ذخيره شده در فلايويل، توان الكتريكي مورد نياز بار در شبكه فركانس بالا را با كيفيت مطلوب تامين مي نمايد.
كشور
ايران
لينک به اين مدرک