شماره ركورد كنفرانس
4394
عنوان مقاله
نقش فساد سرمايه ي انساني در بخش اداري بررشد وتوسعه ي اقتصادي: علل، پيامدها
پديدآورندگان
خدابخشي اكبر akbarkh2006@gmail.com استاديار گروه اقتصاد دانشگاه بوعلي سينا , سليمانپور زهرا zdsoleimanpor@gmail.com دانشجوي كارشناسي ارشد اقتصاد دانشگاه بوعلي سينا
تعداد صفحه
13
كليدواژه
توسعهي اقتصادي , سرمايه ي انساني , فساد
سال انتشار
1395
عنوان كنفرانس
اولين همايش ملي دانشگاه، محور توسعه با محوريت دانشگاه پيام نور افق 1404
زبان مدرك
فارسي
چكيده فارسي
سرمايه انساني يكي از مهم ترين ابعاد و ظرفيتهاي موجود در رشد اقتصادي است كه در رفع نابرابريها نقش عمده اي دارد.
سرمايه انساني به عنوان يكي از مهم ترين عوامل مؤثر در رشد اقتصادي ميتواند نقش چشمگيري در توسعه داشته باشد. مهمترين
عامل توسعه هر جامعه، افراد آن جامعه هستند؛ چرا كه انسان، هم هدف و هم ابزار توسعه است . اين اهميت وافر موجب شده
تا كشورهاي جهان و سازمانهاي بينالمللي توجه خاصي به امر توسعه انساني داشته باشند و عوامل تأثيرگذار بر آن را شناسايي
كنند و علل و پيامدها و راه هاي برونرفت از آن را تحقيق كنند. دراين تحقيق در پي تبين نقش فساد سرمايه ي انساني در بخش
ادارات بر روي رشد و توسعه هستيم. به اين منظور، ابتدا وارد ادبيات مفهومي شده، به تعريف فساد به ويژه فساد اداري كه مانع
اصلي توسعه و منشأ مفاسد ديگرست ميپردازيم و در ادامه به نقش فساد اداري در توسعهي اقتصادي و علل و پيامدهاي آن
ميپردازيم.
كشور
ايران
لينک به اين مدرک