شماره ركورد كنفرانس
4457
عنوان مقاله
چرا كشورهايي كه داراي منابع طبيعي فراوان هستند به طور متوسط در مقايسه با ساير كشورهاي فاقد منابع،رشد كمتري دارند؟
پديدآورندگان
دهقان علي دانشجوي كارشناسي ارشد رشته اقتصاد انرژي دانشگاه تهران , رحيمي صبا دانشجوي كارشناسي ارشد رشته اقتصاد انرژي دانشگاه علامه طباطبائي
تعداد صفحه
7
كليدواژه
توسعه يافتگي , منابع طبيعي , پيشرفت , ايران
سال انتشار
1396
عنوان كنفرانس
يازدهمين كنگره ملي پيشگامان پيشرفت
زبان مدرك
فارسي
چكيده فارسي
همانطور كه ميدانيد كشورهايي كه منابع طبيعي فراواني دارند به خوبي از اين منابع استفاده نكرده و كمكي چنداني به پيشرفت آنها نكرده است . ايران نيز جزئي از كشور هاي درحال توسعه بوده و با وجود اينكه كشوري پهناور ، چهارفصل، سهولت دسترسي به آب هاي آزاد و داراي منابع طبيعي فراواني است نسبت به كشوري مثل ژاپن كه اين خصوصيات را نداشته رشد كمتري دارد. پاسخ به اين نكته هدف اين مقاله بوده و سعي شده است با پژوهش و تحقيق هاي نظري پاسخ مناسبي را داده باشد. عوامل متعددي مي تواند در اين امر دخيل باشد اما اين مقاله عواملي مهمتر و متاثرتر را زير ذره بين قرار داده وبررسي كرده و در آخر پيشنهادهايي ارائه شده است تا بتوان قدمي در حل توسعه نيافتگي اين چنين كشورها برداشته شود.
كشور
ايران
لينک به اين مدرک