شماره ركورد كنفرانس
5232
عنوان مقاله
چگونه توانستم با ايجاد انگيزه دانش آموزان مدارس ناحيه 2 ساري را جذب مركز پژوهشسراي دانش آموزي كنم؟
پديدآورندگان
علي پور زاغمرزي فاطمه falipourzaghmarzi@gmail.com پيام نور ساري
تعداد صفحه
12
كليدواژه
مركز پژوهشسراي دانش آموزي , مدارس , دانش آموزان , انگيزه
سال انتشار
1400
عنوان كنفرانس
ششمين كنفرانس ملي رويكردهاي نوين در آموزش و پژوهش
زبان مدرك
فارسي
چكيده فارسي
مهمترين اهداف اساسي مركز پژوهشسراي دانش آموزي رشد و پرورش خلاّقيّت ها وارتقّاي دانايي و توانايي دانش آموزان به تناسب استعدادها و علايق آنان است در اين پژوهش كه به شيوه ي اقدام پژوهي انجام گرديد ، مسأله ي اصلي يافتن روشهاي تقويت فعّاليّتهاي علمي-پژوهشي مركز پژوهشسراي، با تأكيد بر جذب دانش آموزان بوده است به نحوي كه از طريق اجراي آن، دانش آموزان به پژوهشگران فعال مبدل شوند و هرمدرسه اي پژوهشسرا ديگري شود.اين پژوهش در مركز پژوهشسراي ساري دو استان مازندران به اجرا درآمده كه كارشناس پژوهش مجري طرح بوده است. ابزار پژوهش مشاهده و بررسي نتايج و آمار و گزارشات در چند سال گذشته، مصاحبه با رابطين پژوهشي و دانش آموزان و اوليا در مدارس مي باشد. بنابراين با همكاري و همفكري و با استفاده از روشهاي متنوع سعي گرديد كه اين مسأله بررسي گردد. جمله شيوه هاي به كار گرفته شده عبارتند از: برگزاري كلاس ضمن خدمت رابطين پژوهشي، تشكيل انجمنهاي علمي با گرايش مشاعره،حافظ خواني، شاهنامه-خواني، داستان نويسي، خوانش گلستان، رباتيك ، نانو فناوري ، نجوم، اجراي مسابقات علمي مختلف و ساير موارد ديگر. پس از اجراي اين طرح درمركز، نتايج بسيار مفيدي بدست آمد كه به عنوان نمونه مي توان به داشتن روحيه شاد و ايجاد انگيزه ، كسب رتبه هاي برتر كشوري در دانش آموزان وافزايش حضور مدارس در تمام فعاليتهاي مركز اشاره نمود.
كشور
ايران
لينک به اين مدرک