• شماره ركورد كنفرانس
    5232
  • عنوان مقاله

    چگونه توانستم با ايجاد انگيزه دانش آموزان مدارس ناحيه 2 ساري را جذب مركز پژوهشسراي دانش آموزي كنم؟

  • پديدآورندگان

    علي پور زاغمرزي فاطمه falipourzaghmarzi@gmail.com پيام نور ساري

  • تعداد صفحه
    12
  • كليدواژه
    مركز پژوهشسراي دانش آموزي , مدارس , دانش آموزان , انگيزه
  • سال انتشار
    1400
  • عنوان كنفرانس
    ششمين كنفرانس ملي رويكردهاي نوين در آموزش و پژوهش
  • زبان مدرك
    فارسي
  • چكيده فارسي
    مهمترين اهداف اساسي مركز پژوهشسراي دانش آموزي رشد و پرورش خلاّقيّت ها وارتقّاي دانايي و توانايي دانش آموزان به تناسب استعدادها و علايق آنان است در اين پژوهش كه به شيوه ي اقدام پژوهي انجام گرديد ، مسأله ي اصلي يافتن روشهاي تقويت فعّاليّتهاي علمي-پژوهشي مركز پژوهشسراي، با تأكيد بر جذب دانش آموزان بوده است به نحوي كه از طريق اجراي آن، دانش آموزان به پژوهشگران فعال مبدل شوند و هرمدرسه اي پژوهشسرا ديگري شود.اين پژوهش در مركز پژوهشسراي ساري دو استان مازندران به اجرا درآمده كه كارشناس پژوهش مجري طرح بوده است. ابزار پژوهش مشاهده و بررسي نتايج و آمار و گزارشات در چند سال گذشته، مصاحبه با رابطين پژوهشي و دانش آموزان و اوليا در مدارس مي باشد. بنابراين با همكاري و همفكري و با استفاده از روشهاي متنوع سعي گرديد كه اين مسأله بررسي گردد. جمله شيوه هاي به كار گرفته شده عبارتند از: برگزاري كلاس ضمن خدمت رابطين پژوهشي، تشكيل انجمنهاي علمي با گرايش مشاعره،حافظ خواني، شاهنامه-خواني، داستان نويسي، خوانش گلستان، رباتيك ، نانو فناوري ، نجوم، اجراي مسابقات علمي مختلف و ساير موارد ديگر. پس از اجراي اين طرح درمركز، نتايج بسيار مفيدي بدست آمد كه به عنوان نمونه مي توان به داشتن روحيه شاد و ايجاد انگيزه ، كسب رتبه هاي برتر كشوري در دانش آموزان وافزايش حضور مدارس در تمام فعاليتهاي مركز اشاره نمود.
  • كشور
    ايران