• شماره ركورد كنفرانس
    3832
  • عنوان مقاله

    استفاده از سيستم هاي گرمايش از كف و كاربرد و مزايا آن و انتقال حرارت و تاثير آن در بهينه سازي مصرف انرژي در ساختمان

  • پديدآورندگان

    لك محمد استاد دانشگده معماري موسسه آموزش عالي سپهر اصفهان , همايوني منيرسادات دانشجو رشته مهندسي معماري موسسه آموزش عالي سپهر اصفهان , يوسفي پور پرديس دانشجو رشته مهندسي معماري موسسه آموزش عالي سپهر اصفهان

  • تعداد صفحه
    8
  • كليدواژه
    تاسيسات گرمايشي , سيستم گرمايش از كف , انتقال حرارت , بهينه سازي
  • سال انتشار
    1397
  • عنوان كنفرانس
    اولين كنفرانس ملي تحقيقات بنيادين در عمران، معماري و شهرسازي
  • زبان مدرك
    فارسي
  • چكيده فارسي
    در اين مقاله به بررسي يكي از روشهاي نوين گرمايش ، يعني گرمايش از كف پرداخته شده است. فضاهايي كه مي توان در ساختمان ها بازيابي كرده و به فضاي دروني و مفيد ساختمان اضافه كرد، فضاي مورد نظر براي تاسيسات گرمايشي نظير رادياتور ها و فن كويل ها مي باشد. پس از معرفي اين روش گرمايش ، مزاياي استفاده از آن ، انواع آن و چگونگي مطابقت آن با فرايند و مكانيسم آزاد سازي انرژي از بدن انسان و مقايسه اين دو مورد مورد توجه قرار گرفته است. همچنين در بخش ديگري از اين تحقيق مقدمات ، ساختار كلي و اجزا سيستم گرمايش از كف و اجراي آن كه شامل لايه عايق ، لوله هاي بكار رفته در آن، ورقه بتوني ، منيفولد مورد بررسي قرار گرفته است. در پايان به اين نتيجه دست يافته ايم كه استفاده از روش گرمايش از كف باعث افزايش فضا تا 2 درصد، كاهش ميانگين دماي كاركرد سيكل تا 22 درجه و افزايش عمر سيستم شوفاژ تا 22 درصد مي باشد.
  • كشور
    ايران